Shopping!

Idag har jag förutom att (faktiskt) jobba en del med planen inför min pilotstudie tagit en promenad i det härliga vädret. Det känns inte som att man direkt får säga det särskilt ofta den här vintern, men idag har vädret faktiskt varit helt underbart i Borås. Precis lagom vinterkallt och strålande sol. Så länge man inte gick nära några hus så kunde man bara njuta. Det ramlade nämligen ner istappar till höger och vänster överallt. Jag kunde även återigen glädjas över att jag inte har bil. Jag kommer ihåg hur det var när jag bodde i Norrköping och det var ett evigt skottande både för att få in och ut bilen från parkeringsplatsen, eller också var den helt enkelt fast. Såg flera skottare på min lilla promenad och led verkligen med dem (eller hånlog lite kanske :)).

På vägen hem från min promenad blev det lite shopping. Tro det eller ej, men den exklusiva butiken för dagen var Netto. Och det var inte mat jag shoppade heller. Det blev två tavlor och en förpackning med supercoola klistermärken som man kan skriva på med krita, som svarta tavlan som man hade i skolan förut (en åldersfråga om man kommer ihåg dessa eller inte kanske). Jag är mycket nöjd med mina köp. Det som är lite galet är att jag inte har någon plats att sätta upp tavlorna i min lägenhet utan bara köpte dem för jag tyckte de var snygga, de var billiga och jag hoppas att mitt nästa hem ska ha en perfekt plats för dem. Klistermärkena vill jag inte heller använda eftersom jag antar att man inte kan få ner dem på ett snyggt sätt när de väl är uppe, åtminstone så lär man ju inte kunna sätta upp dem igen då. Min plan är ju att få ett jobb och flytta härifrån så fort jag kan efter sommaren och det känns dumt att satsa på något till den här lägenheten då. Sen kanske det blir så att jag blir kvar här arbetslös istället, men det väljer jag att inte tänka på!


Mina inköp. Tänk vad man kan hitta på sunk-Netto ibland!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Nått jobb kommer du säkert få! Jag håller tummarna :)

2010-02-23 @ 15:29:16
Postat av: Linda

Tack, hoppas du har rätt!

2010-02-23 @ 15:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0