Efter två avsnitt...

När jag läste att det skulle komma ännu en vampyrserie så hade jag ganska blandade känslor inför det. Eftersom jag gillar de flesta filmer,serier och böcker som har med vampyrer att göra så tyckte jag ju att det var kul, men samtidigt så har jag blivit lite off nu när det har blivit "trendigt" i och med Twilight och True Blood, och självklart hade Vampire Diaries aldrig fått göras om den trenden inte funnits just nu. Sedan läste jag böckerna och gillade dem skarpt även om de var väldigt mycket ungdom, tonår och starka, starka känslor (ungefär som Twilight alltså, men ändå inte) Jag kan väl inte heller säga att mina förväntningar var jättehöga på serien, men jag blev väldigt positivt överraskad, vilket är såå kul! Det är inte alls bara en söt och fin ungdomsserie. Det kan vi nog tacka Kevin Williamson för skulle jag tro. Det är ju han som gav oss mina gamla favoriter Scream-filmerna, men också Dawson's Creek och jag skulle nog säga att Vampire Diaries är som en blandning mellan dessa båda. Visst är det en del tonårsromantik, men det gillar man ju det också, eller hur?! Men det är också en del skräckinslag. I andra avsnittet hoppade jag högt två gånger. Jag ska kanske inte marknadsföra det som en riktig skräckserie, men det finns en härligt mörk underton. Dessutom gillar ju vi Supernatural-fans hela komplicerade brödraförhållande-grejen, haha. Jag gillar att lägga märka till skådisarna i biroller i serier och filmer och här blev jag glatt överraskad när jag såg att Ben Ayres, min favvo från jPod (Cowboy) spelar lärare till Elena och gänget. Vet inte riktigt vad det säger om en när man tittar på ungdomsserier och lägger märke till lärarna och andra vuxna i serien...

Dessutom är Ian Somerhalder het!



Allt om tv-serier har satt ihop en Vampire Diaries spellista för er som gillar musiken i serien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0