En något försenad recension av New Moon

I fredags var jag och såg New Moon i Göteborg. Jag tyckte mycket om den. Förstår inte alls alla kritiker som har sågat den. Ok, ja, det är mycket undertryckt sexualitet och kanske något omotiverat att alla springer runt utan tröjor, men det är inget som stör mig på något sätt. Jag tror inte att den större andelen av dem som recenserar filmen har läst böckerna och då kanske man inte ser den på samma sätt.

Men det mest intressanta med biobesöket var ändå att vara i en biosalong som i stort sett bara var fylld av flickor i tonåren. Det var ett skrikande, fnissande oande och aande utan dess like och där satt jag och mitt sällskap och förstod ingenting. Jag tror det kanske var fem stycken av mansligt kön i hela salongen och det var en stor salong!

Hur som helst är filmen helt klart sevärd och ett måste om man har läst böckerna såklart!

Efter filmen var jag hemma hos H och fikade och drack vin. Mycket trevligt! En riktig toppenkväll med andra ord, tills jag glömde paraplyet på tåget hem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0