Idioter!!

Tänkte använda bloggen som lite terapi idag. Jag är så j-a förbannad just nu. Har spenderat hela förmiddagen med att sitta i olika telefonköer för att försöka lösa gåtan om varför jag inte har fått min nya mobil som skulle ha kommit för över en månad sen. Den första människan jag pratar med på 3 säger att jag ska ha hämtat ut paketet den 9/12 och ger mig ett kolli-id och säger att jag ska göra en polisanmälan för det finns inget hon kan göra. Efter det samtalet är jag ju såklart rejält upprörd och redo att springa ut och rota igenom mina grannars lägenheter för att se vem det är som har fått min avi och hämtat ut paketet i mitt namn, för att inte tala om vad jag skulle säga till postutlämnaren som lämnat ut paketet utan att kolla leg.

Nästa telefonkö är till postens kundtjänst där jag berättar vad trebruden hade sagt och gav kollinumret. Postmannen hittade dock inget paket och sa att han inte kunde göra nåt utan det så jag var tvungen att ringa tillbaka till 3 för att få det rätta. Ni kan ju tänka er vad detta gjorde för mitt humör!

Så tillbaka till tre och återigen samma meddelande från telefonsvararen (MER än 20 minuters beräknad väntetid). Jag kommer fram till en annan brud som låter ungefär lika blåst som den första och berättar lite snabbt (och irriterat) mitt ärende och ber att få kollinumret igen. Bruden säger att hon inte vet vad hon ska göra och ska gå och fråga. Hon är borta i 10min (ingen överdrift!!) och när hon kommer tillbaka säger hon att det har visat sig att paketet har blivit tillbakaskickat till dem och vad vill jag göra. (!!!) Det har ju fortfarande blivit något fel för jag har varken fått någon avi eller påminnelse så jag vet inte vad som har hänt, men allt står uppenbarligen inte rätt till. När jag berättar vad den första människan sagt till mig så svarar Brud nr 2 bara "okej, vad det nåt mer du ville ha hjälp med". Vafan!!!

Nu hoppas jag bara att jag får min mobil snabbt och jag tänker inte betala ett öre för att de fick skicka tillbaka den!!

Jag är väldigt besviken också eftersom jag, till skillnad från många andra, alltid har varit väldigt nöjd med 3. Jag har aldrig haft några problem med dem. Men det var ju uppenbarligen för att jag aldrig behövt kontakta deras kundtjänst där det bara verkar arbeta inkompetenta bimbos. Hade det inte varit januari så hade jag sagt att det var sommarjobbare, men de har väl blåsta anställda året runt verkar det som. Kanske är dags att rekrytera lite dyrare, men kompetent arbetskraft 3?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0