Utmaning!

Jag har blivit utmanad av Sinneskatten! Tyckte det lät som en kul (men lite svår) utmaning, så jag är med!

Regler: 1. Publicera reglerna på din blogg. 2. Svara på de sex 8-sakerna 3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 bästa TV-program

True Blood
Supernatural
Grey's Anatomy
Buffy the Vampire Slayer
Gilmore Girls
Beverly Hills 90210
The Tudors
Sex and the City
(den här kategorin var lite svår att begränsa, som ni som känner mig vet, jag kommer säkert ångra mina val redan imorgon...)

8 tidningar jag läser

Glamour
Hennes
Göteborgs-Posten
Metro
Biblioteksbladet
Aftonbladet (nätupplagan)
Expressen (nätupplagan)
Och Correns och NTs nätupplagor för att hålla lite koll på vad som händer i mina gamla hemtrakter

8 saker som jag gjorde igår.

Läste en massa artiklar och ett par uppsatser om skyltning på bibliotek till min rapport
Lagade ugnspannkaka
Hostade, snörvlade och snöt mig x antal gånger
Började läsa Living Dead in Dallas, del två i Sookie Stackhouse-serien och blev lite sur för spoilern till True Blood som jag fick i början, men det var väl å andra sidan väntat.
Åt alldeles för många dinkelcantuccinisar, men de var ju såå goda!
Såg på det underbara tisdags-chick-tv-maratonet med Ugly Betty, Desperate Housewives och Christine
Funderade på om jag skulle ta en promenad, men efter att ha tittat ut på den tunga grå himlen bestämde jag mig för att det inte kan va nyttigt för halsen...
Stannade inne och drack glögg istället

8 saker som jag ser fram emot.

Julen!
Att ha skrivit klart min rapport
När jag är klar med utbildningen och får börja jobba på riktigt
Våren
Julbord med familjen i Skänninge
Att få träffa vår nya familjemedlem Buster, som har bott hos mina föräldrar ganska länge nu, men som jag inte fått träffa än.
Att vara ledig
Ikväll när jag utan att få dåligt samvete kan få läsa någonting kul istället för alla dessa stela vetenskapliga texterna

8 favoritrestauranger.

Pizza Hut
Jensens Bøfhus
Bacchus i Norrköping
Hard Rock Café
El Chico's i Denton, TX
Pizzeria Vesuvio i Norrköping
Choy's Garden i Norrköping
Thai Silk Palace i Borås

 8 saker på min önskelista.

En resa långt bort, gärna USA
En vit jul
En reunion med alla vänner världen över som jag är alldeles för dålig på att hålla kontakten med
En date med Jonathan Rhys Meyers, Jensen Ackles, Hugh Jackman, Alex O'Lochlin eller Ryan Kwanten (vilken valfrihet!)
Mer tid på dygnet för allt man vill hinna med
Pillret som gör att man kan äta obegränsat med choklad utan att gå upp ett gram!
Att någon kom och skrev klart min rapport åt mig
Att Ipred-lagen slopas


Allting utan inbördes ordning!

Jag utmanar alla som känner sig manade. Lämna en kommentar om ni nappar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0