TACK!!!

                                       


Idag kom min Julklappspåse och det var precis vad jag behövde för att pigga upp mig mitt i allt, snörvlande och hostande. Jag har åkt på en riktig praktförkylning. Tror inte det var så nyttigt att gå på iskall julmarknad på Liseberg i söndags, även om det var väldigt mysigt.

Det var så perfekt juligt att gå och hämta min påse på posten idag. När jag kom ut därifrån började det dessutom snöa, så det kändes som att julen redan var här på riktigt. Först hade jag tänkt vänta med att öppna den till jul, men efter att ha suttit och tittat på den i en halvtimme kunde jag inte vänta längre!

Tomten har verkligen lyckats fixa saker som jag gillar! Min påse, som faktiskt inte bara var Large utan XL (jag måste ha varit extra snäll i år) innehöll två böcker, som jag inte har läst än, men som låter mycket bra och genast hamnar överst i min "att läsa"-hög, Den stygga flickans rackartyg av Mario Vargas Llosa och Den stängda boken av Jette A. Kaarsbøl. Det fanns också en massa mums, julchoklad, marsipan med espressosmak(min favorit) och kardemummakaffe, som jag faktiskt tror att jag ska prova redan i eftermiddag. Dessutom fick jag ett par jättefina tumvantar (hemstickade?). Jag undrar hur tomten kunde veta att jag varit på jakt efter ett par nya vantar eftersom mina gamla har gått sönder. Dessa passar faktiskt perfekt till min vinterjacka!

Tack snälla tomten! Det känns som att bara tanken på att få kura ner sig i soffan med en kopp smaskigt kaffe, lite choklad och en god bok får min förkylning att ge sig lite!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ho ho ho säger tomten , det är viktigt att man är varm om både händer o magen när man ska bli blbliotikarie...

2008-12-10 @ 16:52:06
Postat av: En bok om dagen

Så otroligt snygga vantar! Hoppas att de passar just dina händer!

2008-12-12 @ 15:27:43
URL: http://enbokomdagen.blogspot.com
Postat av: Västmanländskan

Supersnygga vantar!

2008-12-12 @ 20:16:35
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0