Imorgon smäller det!

Och då pratar jag såklart inte om vårt seminarium som jag inte alls känner mig förberedd för eftersom jag bara har känt mig sjuk och trött och hängig och omotiverad hela dagen idag och knappt har fått något gjort, utan om min all time favorite serie, Supernatural, som har säsongspremiär ikväll i USA. Som jag har längtat! Det ska bli spännande att se hur de ska lösa det med Lucifer out and about och allt. Sen ska det bli kul att se hur han ser ut! : )

En annan serie som har premiär ikväll är Vampire Diaries (vars promo-bild jag la ut här för några dagar sedan, yum!). Båda serierna går på CW, som är en ungdomskanal. Jag tror inte riktigt jag tillhör deras målgrupp, men ändå följer jag i stort sett alla deras serier. Borde jag skämmas över det? Jag har hur som helst läst Vampire Diaries-böckerna (de som har kommit ut så här långt, det är två till på väg de närmsta två åren om jag har förstått saken rätt). Jag kände inte för att köpa dem så jag lånade på bibblan, som tyvärr bara hade de svenska där samlingstiteln är något så töntigt som "Vampyrens kärlek". Nåja, inte så mycket att göra åt saken. Det är ju som ni säkert har gissat YA-böcker, men jag gillar ju sånt, och jag gillade även dessa. Det ska bli kul att se hur mycket serien följer böckerna, men jag kan tänka mig att det skiljer sig ganska mycket. Dels är de första fyra böckerna skrivna tidigt 90-tal. Den femte kom ut i år och i den har L.J. Smith bara struntat i tidsskillnaden och stoppat in karaktärerna i dagens samhälle och de har helt plötsligt fått mobiler och datorer och grejer. Ganska intressant. Dessutom händer saker och ting väldigt snabbt. Väldigt stora händelser kan man säga utan att avslöja för mycket, och så tror jag inte man vill göra med en tv-serie som man har förhoppningar om att få göra mer än en säsong av. Vi får se. Jag väntar med spänd förväntan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0