Succé eller FIASKO?!

Elton Johns produktionsbolag producerar för tillfället Gnomeo and Juliet för Disney. Jag tycker det låter som en kul film om två trädgårdstomtar från rivaliserande trädgårdar som blir kära i varandra. James McAvoy spelar huvudrollen och det är ju alltid kul. Att göra om klassiska verk på det sättet tycker jag oftast blir kul även om det sällan blir lika bra som orginalen. Men nu kommer bolaget också att producera något som jag inte kan förvänta mig blir annat än helgerån. Pride and Predator börjar spelas in i London senare i år. Elton John ska producera och skriva filmmusiken till den här filmen som tydligen ska börja som den klassiska Stolthet och Fördom för att sedan övergå till någon slags science fiction/ skräck-story när ett rymdskepp landar i familjen Bennets verklighet och börjar mörda folk. Om det här inte är ett skämt redan nu, så kan ju inte resultatet bli mycket annat i alla fall! Eller också blir det en klassiker...

Idioter del 2

Det är helt sanslöst hur folk kan få jobb på kundtjänst på ett så stort företag som 3 när de inte ens verkar ha gått ut grundskolan. Sedan jag skrev om ämnet sist så har jag ringt dem två gånger till och då istället fått svaret att de har problem med systemet och därför inte kunnat lägga ordern, men nu, nu ska vi göra det så får du dem inom några dagar. Idag ringde jag för att ge dem en sista chans och då fick jag faktiskt prata med en vettig människa för första gången. Han bad omedelbart om ursäkt och var trevlig och tillmötesgående som kundtjänstpersonal ska vara. Men han informerade mig om att de aldrig hade lagt någon order över huvudtaget. Jag fattar inte vad de håller på med! Trodde de att jag bara ringde för att jag tyckte det var kul eller? Jag var egentligen beredd att bara säga att de fick lösa mitt abonnemang och bindningstid så att jag kunde teckna med ett företag som håller vad de lovar, men han lyckades övertyga mig att ge dem en chans till och han lovade dyrt och heligt att han la ordern medan jag väntade i telefon och att jag kunde ringa tillbaka på torsdag och få kollinumret så jag kan hålla koll på paketet.Dessutom gav han mig tre månaders gratis abonnemangsavgift som plåster på såren. Alltid nåt.

Jag jämför 3s usla kundtjänst med det bemötande som jag fick när jag var i kontakt med Amazons kundtjänst i ett liknande ärende. Ett paket från dem hade kommit bort på vägen och jag mailade till dem och berättade detta. 15 minuter senare fick jag svar där de sa att de tog fullkomligt ansvar för detta och frågade om jag ville att de skulle skicka ett likadant paket igen eller om jag ville få pengarna tillbaka. Mindre än en vecka senare fick jag mitt ersättningspaket utan att det kostade mig något extra och helt utan strul. Det är så service ska ges!

Jag har precis sökt jobb i kundtjänst på ett företag här i Borås och nu har jag fått en väldigt bra läxa i hur man absolut inte ska bete sig om jag skulle få jobbet!

Nu hoppas jag bara att den här senaste killen jag pratade med inte bara var bra på att snacka utan att det faktiskt blir några resultat den här gången. Uppdatering kommer!

Vad har hänt?





Pinsamt!

Jag har hört exempel på hans "hiphop-karriär" också och då trodde jag det var ett skämt, men nu är jag inte så säker längre. Något står uppenbarligen inte rätt till!

RSS 2.0