I'm back!

Det kanske är dags att börja blogga igen. Har verkligen inte känt för det på länge! Men nu är det höst och allt ska återgå till det vardagliga igen. Jag är tillbaka i Borås och skolan började förra veckan. Läser numera Informationskompetens och lärande. Blir nog en ganska bra kurs och inte alltför krävande, men det är nog för att jag jämför alla kurser med fallstudiekursen nu.

Under sommaren (som gick alldeles för fort) har jag varit bosatt hos mor och far utanför Skänninge och jobbat på Kolmårdens Djurpark. Fyra timmars pendling om dagen med andra ord. Inte särskilt kul, men det funkade ändå. Jag kom in i en ganska bra rutin med frukost på tåget och mina böcker. Jag tog mig igenom 14 böcker under sommaren. Det var kul att va tillbaka på Kolis igen. Hade ju ett litet avbrott förra året, men man kom snabbt in i det igen.

Förutom jobb och läsning har jag bland annat hunnit med Liseberg, Madonnakonsert, Peter Johansson och Matilda Hansson i St Anna och Stockholm med Grönan samt framför allt ett evigt packande och flyttande känns det som. Hela syskonskaran har flyttat åt ena och andra hållet. Det är verkligen en hemsk sysselsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0