Härlig långhelg!

I torsdags tidigt, tidigt bar det av till Karlstad med buss. Bästaste syrran fick hotellövernattning och teaterbiljetter när hon fyllde 20 och valde att ta med lilla mig. Tack snälla!! Jag åkte dit med en nästan tom swebuss från Göteborg och mötte upp syster yster där. Det blev en sväng på stan, vilket väl inte var överdrivet upphetsande. Karlstad som shoppingstad är inget jag rekommenderar. På kvällen var det middag på hotellet och sen till teatern. Vi var på premiären av Sunset Boulevard med Maria Lundqvist, en musikal som jag inte har sett förut. Det var inte en sådan där lättsam musikal, som de flesta är, men väldigt bra ändå. Maria Lundqvist är ju en fantastiskt skådespelare även om hon inte direkt är en bra sångerska, vilket är mitt enda minus. Jag fattar tanken, hon spelar en gammal stumfilmskådespelare som har blivit gammal nu, men det ska ändå vara en musikal och då vill man ju njuta av skönsång! Christer Nerfont som hade den manliga huvudrollen blev jag däremot väldigt imponerad av, och ensembeln också. Eftersom det var premiär var det massor med teaterfolk där och en del kändisar. Röd matta och grejer. Inga jättestjärnor kanske, men bland andra Marika Lagerkrantz, Sanna Bråding och en sångerska med blond page som jag inte kommer ihåg vad hon heter. I fredags var vi ytterligare lite kulturella och gick på Värmlands museum. Det var riktigt intressant att få lära sig om Karlstads historia och till stor del Sveriges historia också. Jag kände framför allt hur lite jag visste och det enda jag vet är sånt jag har sett i filmer och tv-serier, men det finns stora glapp och jag har liksom inte ordning på alla delar kronologiskt. Borde se till att läsa på egentligen.

Efter en skön tågresa hem blev det en lugn fredagskväll i min ensamhet för på lördagen var det dags att åka tåg igen. Den här gången till Eskilstuna för att hälsa på J. Det var kul att det äntligen blev av nu när vi har pratat om det så länge. Vi gjorde väl inget speciellt, bara drack vin och pratade, var ute och åt och gick på stan och Tuna Park, fikade, åt, bara hängde mest :) Men det var jättekul att få träffa henne igen, speciellt eftersom hon drar till Australien med karln snart och är borta i två månader. Är inte alls avundsjuk...

Jag kome hem igår kväll och somnade typ direkt. Det är slitigt att vara på resande fot! Idag borde jag ha jobbat på att komma ifatt med skolan, men jag har mest gjort ingenting. Jag har verkligen ingen motivation till skolan nu. Vill bara att det ska va slut! Man skulle ju kunna tro att jag får lite inspiration när jag har fått va ledig och vila upp mig några dagar, men så funkar inte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0