Fet tisdag

Idag har jag som många andra firat fettisdag. Eller firat och firat, jag har ätit en semla. Mest tröstätit för jag har inte haft mycket att fira egentligen. Har spenderat dagen med att räkna statistikuppgifter i min kvantitativa hemtenta. Siffror och Linda är som olja och vatten kan jag säga!

Hur som helst så var semlan jag åt inte min ultimata. Dels var den från igår, så den var lite torr. Dessutom hade den semlornas största nono i min bok, trekantslock. Stort runt lock ska det va! Men den fick duga. Mandelmassan var i alla fall god, och det är också viktigt.

Här i stan finns det faktiskt till och med en semleakademi och tydligen finns alltså bästa semlan i Borås i Trandared. De har jag inte provat, men jag tror inte heller att jag har lika stora krav som man bör ha om man är med i akademien!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0