Coen och kören

Har precis kommit hem från en ganska händelserik kväll. Jo, det händer faktiskt saker i Borås ibland.Jag var och kollade på Magnus Carlsson och Körslaget-kören som uppträdde på Stora Torget. Det snö/regnade och var riktigt äckligt väder, men vääldigt mycket folk! Magnus var snygg och körde Kom hem. Kul! Sedan körde de också de två låtarna från förra programmet. Men det var väldigt mycket pauser för att de var tvungna att göra tv och väldigt mycket fuskande med allt runt omkring. Vi blev uppmanade att skrika nu men inte nu, att stanna kvar när allt var slut för att de skulle intervjua folk och var tvungna att ha mycket folk bakom osv. Jag skulle nog inte stå ut att göra tv, så segt! Fast det var ändå kul att se. Borås har ju, om jag har förstått det rätt, satsat mycket pengar på den här grejen. Det var en kommungubbe där och pratade ikväll också. Man kan ju se att de försöker visa allt som möjligen kan finnas att skryta med i varje program också. Det känns väl inte helt naturligt att kören skulle stå och öva i aphuset i djurparken och på Elfsborgs arena i ösregn liksom.

När jag ändå var nere på stan så tänkte jag att jag skulle gå och se Burn after reading på Biograf Röda Kvarn. Jag har aldrig varit där förut trots att jag ju har bott här i ett och ett halvt år nu så jag kände att det var dags. Det var en mysig gammal biograf och stolarna var faktiskt helt ok, ingen träsmak alls faktiskt. Filmen var också väldigt bra. Bröderna Coen gör mig sällan besviken och inte heller denna gång. Och Brad Pitt var verkligen underbart bra i den. Väldigt rolig! Filmen rekommenderas varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0