Pushing Daisies

Måste bara tipsa alla om tv-serien Pushing Daisies som jag nyligen har sett klart. Tyvärr är den om jag har förstått det rätt nedlagd nu, men jag tycker ändå att den är värd att se. Första säsongen har nyligen släppts på dvd i Sverige, så jag antar att det inte är någon kanal som har köpt in den. Synd!

Serien handlar om The Piemaker, Ned, som kan återuppliva döda varelser genom att röra vid dem, men om han sedan rör vid dem igen så dör de för alltid. Om han låter varelsen leva i mer än en minut så måste något annat dö i dess ställe. Ned jobbar tillsammans med en privatdetektiv och löser mordgåtor med hjälp av sin förmåga. När han av en slump återupplivar sin gamla ungdomskärlek och sedan låter henne leva så inleder de ett kärleksförhållande där de alltså aldrig kan röra vid varandra.

Det låter kanske som en väldigt morbid och mörk serie, men det är en jättegullig och fin historia och kulisserna och kläderna är helt otroliga! Färgglada och vackra. Se den!

                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0