And so the lion fell in love with the lamb....

Idag var jag och såg Twilight, filmen som bygger på boken med den usla svenska titeln Om jag kunde drömma. Jag vet inte riktigt vad jag tycker egentligen. Publiken bestod mest av fnittriga tonåringar, och jag kände att jag blev meddragen i detta fnittrande ganska mycket. Jag tror nog inte att jag skulle få samma upplevelse av filmen om jag såg den själv på kammaren, jag skulle kanske till exempel inte börja fnittra varje gång de visar en närbild på Robert Pattinson. Däremot fanns det saker som var väldigt komiska fast det inte var meningen, som till exempel när Edward inte kan sluta suga på Bellas arm och får något helt vilt i blicken. Det var också lite synd att Pattinson bara har ett uttryck genom hela filmen, även om det är ett vackert stenansikte.

Sammanfattningen blir väl som vanligt att boken är bättre än filmen. Jag saknar mycket från boken. Allting händer väldigt snabbt. Mitt råd är: om du inte har läst böckerna än, gör det! Och har du inte sett filmen så kan du väl göra det också, men läs boken först. Fast samtidigt skulle det vara intressant att höra hur de som inte har läst böckerna ser filmen.

             

Kommentarer
Postat av: Carina

Special intressen eller nått du bara hatar?

2008-11-23 @ 19:58:25
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Little miss sunshine

I bokväg är det definitivt ett specialintresse, som film...nja.

2008-11-23 @ 20:17:36
Postat av: Carina

Smak,färg,gammalt eller nytt?

2008-11-25 @ 06:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0